Selasa, 1 Januari 2013

Selamat Tahun Baru 2013!!

Salam semua,

Tahun 2012 sudah tiba ke penghujungnya. Alhamdullillah, tahun 2012 telah menyaksikan terbitnya empat naskhah yang mengandungi karya saya. Bermula dengan antologi cerpen KOLAGEN dan novel kanak-kanak DONCHAN yang diterbitkan sempena PABKL pada bulan Mei yang lalu, telah menyusul pula antologi cerpen KETAKUTAN yang terbit pada Sept yang lalu dan yang terbaru, antologi cerpen MAIN GILA yang baru dilancarkan pada awal Disember 2012.

Di dalam empat karya ini, DONCHAN adalah karya saya sepenuhnya di dalam bentuk novel. Walaupun hanya sebuah novel kanak2, namun DONCHAN merupakan pengalaman pertama saya menghasilkan novel penuh dan penat lelah pahit dan manis di dalam penghasilannya membuatkan DONCHAN begitu istimewa buat saya.

DONCHAN

Kembar tak seiras yang lahir pada waktu yang sama dengan DONCHAN adalah KOLAGEN. Yang ini memang tak seiras dari segala segi. Buku ini adalah antologi cerpen gabungan saya dan ayah saya, dan genrenya pula adalah dewasa. KOLAGEN merupakan buku pertama saya dengan Lejen Press.

KOLAGEN

Selepas KOLAGEN, saya teruskan berkarya dengan Lejen Press dan menyumbang sebuah cerpen untuk setiap satu antologi cerpen KETAKUTAN dan MAIN GILA. Untuk yang suka baca cerpen yang lain daripada yang lain, kedua2 buku ini sesuai untuk anda. KETAKUTAN sudah masuk cetakan kedua manakala MAIN GILA pula mendapat komen yang positif daripada kalangan penggemar buku alternatif.

KETAKUTAN

MAIN GILA

Kini sudah masuk tahun baru 2013, insyaAllah saya akan terus giat menulis dan berkarya. Alhamdullillah untuk tahun ini sudah ada projek usahasama di dalam perancangan. Selain itu saya sangat ingin melepasi 'hurdle' yang lebih tinggi tahun ini iaitu untuk menghasilkan sebuah novel dewasa penuh. Moga-moga semuanya berjalan lancar dan saya diberi kekuatan fizikal dan mental untuk mengharungi cabaran ini.

Terima kasih di atas segala sokongan yang diberikan baik daripada para pembaca mahupun daripada rakan-rakan penulis serta penerbit. Semoga saya dapat memberikan yang lebih baik lagi di dalam karya-karya saya selepas ini.

Selamat menyambut tahun baru 2013!


NASH AZLY
1 Januari 2013

Tiada ulasan:

Catat Ulasan