Ahad, 10 Jun 2012

Donchan di MPH!

Assalamualaikum wbt,

Sudah sekian lama saya tidak mengudpate blog ini mahupun aktiviti penulisan saya. Maaflah ya, selepas Pesta Buku Antarabangsa KL tempoh hari, saya berehat seketika dan selepas itu saya ke Jepun untuk satu program (saya akan tulis tentang ini di dalam entri seterusnya).

Sekembalinya saya ke tanah air, saya mabuk Jepun buat beberapa minggu, sehingga menyebabkan saya tak berapa menulis. Saya panggil tempoh ini sebagai tempoh extended jetlag ataupun jetlag berlanjutan. Alhamdullillah kini saya sudah hampir pulih dan sudah mula kembali fokus kepada penulisan :).

Baiklah pada minggu ini saya cuma ingin beritahu yang novel saya Donchan telah pun memasuki MPH. Saya sendiri belum berkesempatan untuk pergi ke MPH berdekatan, namun ini telah diberitahu oleh mentor saya Pn. Maria Kajiwa. Sempat juga beliau beli senaskhah. Terima kasih kak!

Gembiranya saya bila mengetahui yang akhirnya Donchan telah masuk ke kedai. Bayangkanlah, buku tulisan anda telah mula dijual di kedai-kedai! Boleh dicapai, diambil, dibelek dan dibeli serta yang paling penting, dibaca, oleh orang2 yang anda sendiri tidak kenal! Apakah perasaan anda? Apakah perasaan saya?


Ihsan daripada FB Pn Maria Kajiwa

Perasaan saya bercampur baur sebenarnya. Gembira pun ada, berdebar pun ada, tak berperasaan sangat pun ada. Gembira kerana saya telah berjaya membuat langkahan pertama di dalam mencapai matlamat hidup saya. Berdebar kerana tidak tahu respons daripada para pembaca novel saya itu. Buat masa ini hanya Pn. Maria saja yang telah memberi respons yang memberangsangkan terhadap Donchan. Saya berterima kasih banyak-banyak kepada beliau, ianya sedikit sebanyak telah melegakan debar di hati saya (masih berdebar juga sebenarnya).

Tak berperasaan pula adalah kerana sebagai seorang yang tak boleh multitask dan fikir banyak benda di dalam satu masa, saya tak mahu membuang masa merisaukan diri dengan memikirkan respon pembaca, samada penulisan saya baik ke tak, apa kesalahan2 atau komen2 yang bakal datang dan lain2 perkara lagi.  Kalau saya mula fikirkan perkara2 tersebut, memang susah la saya nak menulis. Oleh itu saya perlu juga mengambil sikap dingin hanya untuk memberi ruang kepada diri saya untuk terus berkarya.

 InsyaAllah, saya tetap akan mengambilkira semua faktor2 yang tersebut, cuma bukanlah setiap masa dan ketika. Diharapkan agar semua faham. Kalau nampak macam saya ni macam sombong je tu, mungkin saya cuma tak perasan sebenarnya. Maaf saya ucapkan awal2 ni ya.

Baiklah itu saja yang ingin saya update (bebel)kan untuk hari ini. Semoga kita bertemu lagi. Saya akan menulis tentang lawatan program sukarelawan saya ke Jepun pada 14 - 21 May yang lepas.

Sebelum terlupa, jangan lupa dapatkan novel kanak-kanak saya Donchan di MPH dengan harga RM12 sahaja. InsyaAllah saya yakin yang anda akan berpuas hati dengan cerita yang saya persembahkan. Okey jumpa lagi!

Wassalam.

Nash Azly

Tiada ulasan:

Catat Ulasan